אמסלם זה הזמן לפעול !

אם לא תעבירו את החברות ללפ"מ – שילוח ימשיך לשלוט בכולנו
מה שקורה בשוק הפרסום של החברות הממשלתיות הוא לא פחות משערורייה מתמשכת. בזמן שישראל מתמודדת עם איום ביטחוני, אי-סדר במערכות הביטחון ומאבקים על דעת הקהל – אדם אחד, אילן שילוח, שולט ביד רמה בפרסום של גופים ממשלתיים ענקיים. לא כי הוא רע – אלא כי הוא פשוט משחק חכם במגרש שפתוח לריכוזיות. עכשיו הזמן לשנות את חוקי המשחק.
שיטת האפס – ניצחון טכני, הפסד ציבורי
שילוח, באמצעות קבוצת מקאן תל אביב, מגיש לחברות ממשלתיות הצעות במחיר של אפס שקלים לשנה הראשונה. אין מתחרים שיכולים לעמוד מול זה. הוא זוכה – ואז בשנה השנייה, כשאין אף אחד בשוק – המחירים עולים, והחברה נלכדת. חכמה? מאוד. חוקי? כנראה. מוסרי? רחוק מזה.
לפ"מ – הפתרון שמונח על השולחן
לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) היא גוף שקיים, פעיל, יעיל, ומספק שירותי פרסום במחירים מפוקחים למשרדי הממשלה. עד תחילת שנות ה-2000, גם החברות הממשלתיות היו מחויבות לעבוד דרכה – עד שהמדינה החליטה להחריג אותן. התוצאה: שוק פרוץ, וחברות ששייכות לציבור, אבל הפרסום שלהן נשלט על ידי בעלי הון.
אמסלם בידיים שלך
דווקא השר דודי אמסלם – הממונה על החברות הממשלתיות – נמצא בעמדה לפעול. הוא לא צריך לחוקק חוק חדש, אלא להחזיר את השפיות. לחייב את החברות הממשלתיות – שוב – לעבוד עם לפ״מ. עם גוף ציבורי, עם שקיפות, עם מחיר מפוקח. הוא כבר התחיל לבדוק את הנושא. עכשיו הזמן לפעול.
אם לא עכשיו – מתי?
אם לא נתקן את זה עכשיו – שילוח ימשיך לשלוט בתקציבי פרסום של מאות מיליוני שקלים. והפעם, לא בגלל שהוא טוב – אלא בגלל שאין אף אחד שמנסה לעצור אותו.
אמסלם, סמוטריץ', ברקת – זה הרגע שלכם.
תעבירו את החברות הממשלתיות חזרה ללפ״מ. תפסיקו את שיטת האפס. תנו לציבור את מה שמגיע לו – שוק תחרותי, נקי, ושקוף.